هدلایت (C9 ( H1 , H2 , H7 | هدلایت c9 با بهترین کیفیت و قیمت

هدلایت c9 بهترین مدل هدلایت

سری جدید هدلایت های سایز کوچک با ابعادی مشابه هدلایت D2 ولی با توان و درخشندگی بیشتر. بدنه تمام فلزی و دارای فن دور بالا. طراحی متفاوت خنک کننده و فن جدید منجر به افزایش طول عمر مفید این هدلایت نسبت به نسل قبلی هدلایت های مینی شده است.

این هدلایت کاملا ضد آب بوده و دارای کابل ابریشمی می باشد. بدون ترانس جهت نصب آسان و فقط کافیست تا با لامپ فابریک خودرو جایگزین شده و سوکت هدلایت متصل شود.

پر نور ترین هدلایت موجود در میان هدلایت های 2 طرفه موجود در بازار ایران می باشد. تمام ارقام اعلامی واقعی می باشد و از درج ارقام اغراق آمیز تبلیغاتی جلوگیری به عمل آمده است.

میزان جریان مصرفی این هدلایت 2.6 آمپر می باشد بر اساس ولتاژ برق خودرو (13.5) ولت ، توان هر هدلایت معادل 35 وات خواهد بود.

در شرایط آزمایشگاهی و با ولتاژ برق 12 ولت ، توان هر هدلایت حدود 31 وات می باشد.

 

محل نصب:

هدلایت بر روی نور پایین، نور بالا و مه شکن تمام خودرو ها قابل نصب می باشد ولی نصب هدلایت بر روی نور بالا توصیه می شود. جهت داشتن نور مناسب برای رانندگی (نور پایین) استفاده از زنون به دلیل عمق دید بیشتر ، توصیه می شود.

 

مشخصات:

توان 60 وات (هر لامپ 30 وات * 2)

7000 لومنس

6000 کلوین

 پرتاب نور عالی و مشابه زنون های 55 وات معمولی

کیفیت درجه 1 با ضمانت کیفی کالا

 

ابعاد فن هدلایت:

قطر: 35 میلیمتر

ارتفاع: 40 میلیمتر

 

توجه: بر روی جعبه دستگاه توان مصرفی 100 وات درج شده است که صحیح نمی باشد و اغراق آمیز است

 

 

 

 

 

 

 

به طور کلی هر لامپ خودرو دارای یک پایه است. حال می تواند این لامپ لامپ معمولی رشته ای باشد می تواند هدلایت یا زنون باشد. هر کاسه چراغی اعم از جلو یا پروژکتور یک پایه ی منحصر به فرد دارد. به صورت کلی پایه لامپ یعنی شکل و شمایل انتهای لامپ که برای فیکس شدن یا چفت شدن آن لامپ در کاسه چراغ طراحی شده است. این پایه ها دارای اسامی خاصی مانند H1, H4, H7 و… می باشند. دانستن پایه لامپ خودرو وظیفه ی شما نیست. شما می توانید به فروشنده بگویید من هدلایت برند فلان را می خواهم برای نور بالای پژو پارس. فروشنده بلا فاصله می داند که شما پایه ی H4 را می خواهید. پس استرس پایه هدلایت را نداشته باشید. اما دانستن آن خالی از لطف نیست.

جمع بندی:

ابتدا برند هدلایتی که میخواهید استفاده کنید را انتخاب کنید و بعد از آن بدانید برای کدام نور اعم از نور بال، نور پایین، هم نور بالا و هم نور پایین و یا پروژکتور می خواهید هدلایت ببندید.

مثال: هدلایت برند TC6 تمامی پایه هدلایت ها را تولید می کند. شما می خواهید از این برند برای خودروی پراید هدلایت تهیه کنید. کافیست بگویید ” من این برند هدلایت را برای چراغ اصلی یا (پروژکتور) پراید می خواهم. ما و یا هر فروشنده دیگری می دانیم که باید کدام پایه هدلایت را به شما تقدیم کنیم.

برای خرید هدلایت چه چیز هایی را باید مد نظر قرار داد؟

هدلایت در اصل لامپی است با قدرت نور دهی زیاد. در بین هدلایت ها هم شدت نور کم و زیاد وجود دارد. پس به نظر ما بهتر است برای خرید یک هدلایت موارد زیر را مد نظر قرار دهید
۱) چه اندازه نور دهی برای شما مهم است؟
۲) در بین برند ها کدام با دوام تر و معتبر تر هستند؟
۳) برای کدام قسمت از خودرو هدلایت می خواهید ببندید؟ نور بالا؟ نور پایین؟ هر دو؟ پروژکتور؟

واحد لومن در هدلایت به چه معناست؟

لومن میزان شدت نور یا به عبارتی معیاری است برای پی بردن به نور دهی کم یا زیاد یک منبع نوری. این منبع نوری در خودرو ها یا لامپ های رشته ای معمولی هستند، یا هدلایت ها و یا لامپ های هالوژنی. برای درک بهتر این عدد که روی بسته بندی هدلایت ها نوشته شده است و با نماد LM نمایش داده می شود باید گفت، نور دهی لامپ های رشته ای معمولی که روی خودرو های تازه تولید شده می بندند، ۳۸۰۰ لومن است. این عدد را فراموش نکنید. این به این معناست که یک هدلایت با شدت نور دهی ۱۵۰۰۰ لومن بسیار پر نور تر از یک لامپ فابریک و معمولی است.

اطلاعات نوشته شده رو بسته بندی هدلایت اعم از نوع پایه، لومن و توان مصرفی

هدلایت دو طرفه و چهار طرفه چیست؟

هدلایت ها اس ام دی هایی هستند با شدت نور های مختلف. در طراحی برخی از هدلایت ها ۴ عدد اس ام دی بکار رفته است که به چهار طرفه نیز معروفند و در برخی دیگر ۲ عدد اس ام دی استفاده شده است که به دو طرفه مرسوم و رایج هستند.

کدام هدلایت پر نور تر است؟

الزاما هدلایت های چهار طرفه از هدلایت های دو طرفه پر نور تر نیستند. ممکن است باشند و یا نباشند. نور دهی هدلایت ها به واحد لومن آن ها مرتبط است.

قیمت هدلایت ها در چه بازه ای قرار دارد؟

هدلایت ها در بسته بندی های دوتایی عرضه می گردند. یعنی هر جعبه هدلاید دارای دو عدد هدلایت می باشد. قیمت هدلایت با توجه به برند آن ها متفاوت است. و ربطی به نوع ماشین یا نوع پایه هدلایت ندارد.